keskiviikko 29. elokuuta 2012

Kun lapsen maha on kipeä

Viikonloppuna vaimoni oli reissun päällä ja minä sain nauttia lasten jakamattomasta huomiosta kokonaista 2,5 vuorokautta. Olihan se erilaista. Vähän samanlainen tunne kuin ekaa kertaa pääsi autonrattiin apukuskin penkiltä. Tai no ei nyt ihan... :)

Kävipä perjantai....vai olikohan se lauantai-iltana niin että lapset söivät iltapalansa loppuun eli murot ns. äänen suuntaan. Sitten nuorimmainen nousi seisomaan tuolistaan ja sanoi että "Iti! Maha pipee!". Minä pyysin tytön tulekaan luokseni ja otin tytön syliin. Siinä sylissä ollessaan tytär taas: "ITI! Maha on PIPEE!". Ja minä sain jostain ihmeestä päähäni pyytää 2 muuta lasta ympärille ja esitin tämän kysymyksen: "Tiedättekö mitä vauvoille tehdään jos niillä on vatsa kipeänä?". Lapset seisoivat H. Moilasina suu auki ympärillä ja pyörittivät päitään. "No niitä taputetaan tällä tavalla pepulle." ja aloin taputtamaan tytärtä takapuoleen.

Olisikohan ollut taputus nro 3 tai 4 kun katsoin tytärtäni kohti huomatakseni että hänellä on suu täysin auki ja sieltä alkoi vyörymään mm. murot, maidot, kurkun kappaleita, leipää, lisää maitoa, jne jne jne....ja suoraan minun päälleni.

En voi liikaa painottaa sitä että tavaraa tuli PALJON.

Siinä me tuijotettiin toisiamme hetken, tytär ja minä. Sitten aloin nauramaan syvintä naurua ehkä kuukausiin. Seisoen keskellä oksennusmerta. 2 vanhempaa lasta tällä välin tuijottivat edelleen suu auki meitä ja pyörittivät päitään.

Muuten menikin ihan kivasti........mutta enää en taputtele kenenkään persettä joka tulee mulle sanomaan että "Maha pipee."

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti